COVID-19 עולמי

התפרצות קורונה מסיבית בסין: 37 מיליון נדבקים חדשים ביום

הערכה: מתחילת החודש נדבקו באומיקרון כ-250 מיליון בני אדם וממשלת סין אינה חושפת את המספרים האמיתיים | GISAID: קיים חשש שמימדי ההתפרצות יגרמו להופעת זנים חדשים ומסוכנים

מגיפת הקורונה בסין. צילום: שאטרסטוק

ארגוני הבריאות העולמיים מודאגים מגל הקורונה האדיר ששוטף כעת את סין. על פי ההערכות, סין חווה 37 מיליון הידבקויות חדשות ביום, ומימדי המגיפה הנוכחיים עלולים לדרבן התפתחות של גרסאות חדשות של הנגיף, שיסכנו שוב את העולם. כך מדווח הבוקר (א') אתר בלומברג.

על פי הקונסורציום העולמי GISAID, מסד נתונים האוסף מידע מדעי על המגיפה מתחילתה ומנטר מוטציות, ההתפרצות הנוכחית של המגיפה בסין, שהופיעה לאחר הסרת המגבלות החמורות שהטילה הממשלה הסינית על תושבי המדינה בשל הקורונה, נגרמת על ידי זנים מוכרים של הנגיף, ללא סימנים למוטציות חדשות ומשמעותיות. "בשלב זה אין ראיות המצביעות על גירסה חדשה בעלת משמעות כלשהי", אמר פיטר בוגנר, מנכ"ל GISAID בראיון לבלומברג.

מסמכים שנחשפו באתר מעידים לכאורה על התפרצות חסרת תקדים של המגיפה בסין, ולפי ההערכות, לא פחות מ-18% מתוך 1.4 מיליארד תושבי סין – 250 מיליון, נמצאו חיוביים לקורונה מאז תחילת החודש. קצב ההידבקות עומד, כאמור, על 37 מיליון איש ואישה ביום. הנתונים הרשמיים שפרסמה ממשלת סין טוענים ל-62,592 נדבקים בלבד בעשרת הימים הראשונים של דצמבר.

נושאים קשורים:  19-COVID,  מגיפת הקורונה,  סין,  חדשות
תגובות